تبلیغات
دانشكده صنعت هواپیمایی و فرودگاهی كشوری - امتیازهای آخرین تكنولوژی قرن بیست ویكم

در ساخت هواپیمای A-350 XWB علاوه بر اینكه آخرین دستاوردهای آیرودینامیكی واصول طراحی رعایت شده است ؛ از آخرین تكنولوژی نیز بهره گرفته شده است .

بیش از 60% از بدنه هاپیما از مواد جدیدی ساخته شده است كه دلیل انتخاب و كاربرد آنها در ساخت بدنه  این هواپیما علاوه بر سبكی و كم وزنی ؛ استحكام و توانایی تحمل فشار بسیار بالای آنها می باشد . طراحی بدنه   A-350 XWB به گونه ای می باشد كه بیشترین كارایی را برای حالتهای مختلف پروازی دارد  . از جمله مهمترین ویژگیهای  سازه هواپیما در استفاده از نوعی فیبر كربنی كاملا" جدید می باشد كه با پلاستیك مسلح شده است و بدنه هواپیما با آن روكش شده و این امر سبب می گردد كه تعمیر و نگهداری هواپیما آسانتر گردد . نوع طراحی هواپیما و استفاده از مواد جدید سبب شده استكه وزن آن به شدت كاهش یابد . كه علت این امر استفاده بهینه از این فیبرها همچنین متغییربودن ضخا مت بدنه در مكانهای مختلف با توجه به ملزومات كاربری آن ناحیه می باشد .

در A-350XWBطراحی بالها به گونه ای استكه سبب شده تا  سرعت هواپیما در حالت   CRUISE   تا سطح 85. 0 ماخ افزایش یابد كه این معادل سرعت هواپیمای A-380 در همین حالت می باشد  . حالت آیرودینامیكی هواپیما كه در عالیترین سطح ممكن طراحی شده است همراه با سییستمهای پیشرفته و تجهیزات بالا برنده ویژه سبب صرفه جویی مناسب در مصرف سوخت درتمامی حالتهای  پروازی ؛ همچنین زمانیكه هواپیما  بر روی زمین می باشد می گردد . علاوه بر این قرار است كه  موتور جدید رولزرویس      TRENT XWB)) كه با استفاده از آخرین تكنولوژی و با رعایت  تمامی اصول ترمودینامیك و استفاده از مواد جدید ساخته شده  در این هواپیما مورد استفاده قرار گیرد.

این موتور علاوه برآنكه قادر است  نیروی جلو برنده ای (TRUST) معادل 92000 پاوند تولید نماید ؛ سوخت كمتری نیز مصرف می نماید ؛ كه این امر سبب می شود تا آلودگی هوا وسایر آلودگیهای زیست محیطی  از قبیل آلودگی صوتی كه توسط آن ایجادمی شود در مقایسه با موتورهایی از این دست كمترباشد كه در جلوگیری از تخریب محیط زیست  و حفظ آن بسیار موثرمی باشد . از دیگر مشخصات این موتور هزینه تعمیر و نگهداری پایین آن می باشد .این ویژگیها سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای شركتهای هواپیمایی می گردد .

ازدیگر مشخصات گروه هواپیماهای A-350 XWB سازه آن می باشد كه بگونه ای طراحی شده است كه تعامل دو سویه ای بین كابین خلبان وسیستمهای موجود در هواپیما برقرارمی نماید ؛ همچنین ترمزهای هواپیما بگونه ای طراحی شده اند كه علاوه برایجاد  آسایش و ایمنی بیشتر برای مسافرین در زمان انجام ترمز گیری با اجرای ترمزگیری موثرترسبب می شوند كه هواپیما در مدت زمان كوتاهتری متوقف گردد ؛ بنابراین  باند پروازی سریعتر خالی شده وبا استفاده بهینه از آن تاخیرات نیزكاهش چشمگیری خواهند داشت .

طراحی A-350 XWB بگونه ای است كه می تواند با ایجاد افزایش ضریب اطمینان RELIABILITY) ) در سرویس دهی ؛ تعمیر و نگهداری با فواصل زمانی طولانی تر و با هزینه كمتر بعنوان سرمشق و الگویی    برای سایرهواپیماها قرار گیرد ؛ این موارد می تواند كمكی برای شركتهای هوایی با بازدهی عملیاتی بالاباشد .

به طور خلاصه می توان گفت كه گروه هواپیماهایA-350 XWB  نمایشی از راهكارقرن 21 برای یك هواپیما در این اندازه می باشد . هم اكنون شركت ایرباس تعداد 40 سفارش قطعی برای مدلA-350-1000  و 181 مورد ؛ برای مدل A-350-900 و 146 سفارش نیز برای مدل A-350-800  دریافت كرده است .



ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام این مطلب را به سروقت بفرست
نوشته شده توسط مهران مرندی در دوشنبه 13 مهر 1388 و ساعت 05:54 ق.ظ [+] | نظرات ()
»» HackeD By OmiDeR»» دعوت به همکار»» دعوت به همکار»» تصمیم دولت اسپانیا به توقف پرداختهای كلان به كنترلر های این كشور»» كاریكاتور»» كاریكاتور»» بدون شرح»» بدون شرح»» سند4444»» سند4444»» آموزش برنامه نویسی»» آموزش برنامه نویسی»» یا سیدالشهدا»» یا سیدالشهدا»» تصاویری از حادثه دیروز خطوط هوایی AA

نظر شما راجع به قالب جدید و آدرس جدید وبلاگ چیست •